Product added to basket
Loading
Loading

LAKGRUPPEN - vilkår og betingelser

Vi streber etter å gjøre vårt beste, å være transparente og tro at rettferdig forretning er den riktige måten.

- Kasper Dupont, Business Development Manager

 

 

 

Levering 

Vi prøver å behandle din bestilling så raskt som mulig. Vi jobber kontinuerlig for å tilby attraktive leveringsalternativer til gode priser. Leveringsalternativene kan variere avhengig av beliggenhet. Vi sender varer på alle hverdager unntatt offentlige helligdager og enkelte stengte dager hvert år.

Levering skjer med en transportør eller budtjeneste engasjert av LAKGRUPPEN med følgende leveringsbetingelser: Ex-works (INCOTERM 2010), som betyr at risikoen for levering overføres til kunden når varene er i transportørens hender. Med mindre annet er avtalt eller spesifisert.

Ansvar for å sikre at leveringsinformasjonen er korrekt påhviler kjøperen. Dette inkluderer leveringsadresse, telefonnummer og e-postadresse brukt i bestillingen. Informasjonen brukes for å fullføre fraktbrevet og videreformidles til transportøren.

Ved bestilling av produkter med et UN-nummer, som er betegnet som farlig gods, legges det til et miljøgebyr på €11,33 per bestilling. Gebyret dekker kostnadene for håndtering av farlig gods slik at de er riktig pakket eller håndtert og ikke utgjør noen helse- eller sikkerhetsrisiko.

Kunden er pålagt å undersøke alle produkter, reservedeler og tilhørende tjenester ved levering. Hvis kunden oppdager en feil eller mangel som ønskes påberopt, må dette varsles umiddelbart til LAKGRUPPEN. Hvis en feil eller mangel som kunden oppdager eller burde ha oppdaget, ikke varsles umiddelbart til LAKGRUPPEN, kan den ikke gjøres gjeldende senere.

 

Retur og kansellering

Vi ønsker å gjøre det enkelt å bruke vår nettbutikk - det samme gjelder for retur. Vi oppfordrer deg alltid til å undersøke kjøpte produkter, reservedeler og tilhørende tjenester ved levering. Hvis du oppdager en feil eller mangel som du ønsker å påberope, må det varsles skriftlig til LAKGRUPPEN umiddelbart. Varer du ønsker å returnere, må returneres i vesentlig samme tilstand og mengde som da du mottok den, for å få full tilbakebetaling av kjøpesummen.

Hvis du kansellerer et kjøp, tilbyr vi å returnere varen(e) innen 14 dager etter mottak av bestillingen. Et produkt som er produsert/blandet spesielt for deg, kan ikke returneres, og varer merket som "ikke-lagervare" kan heller ikke returneres, da de er bestilt spesielt til din individuelle bestilling.

Du har rett til å klage på produksjonsfeil som oppstår innen 2 år etter at varene er levert. I de fleste tilfeller kan feil utbedres ved reparasjon, og skulle det vise seg at varen fortsatt er defekt etter to forsøk på reparasjon, vil varen bli erstattet med en ny, av samme type og modell. Selvfølgelig er det et krav at klagen er berettiget, og at feilen ikke har oppstått som følge av feil bruk av produktet eller annen skadelig atferd. Hvis vi finner feil bruk av varen eller uvanlig slitasje, vil ikke fraktkostnader bli refundert.

I forbindelse med bestillingsfeil forbeholder vi oss retten til å fakturere 10 % av totalbeløpet for prisen på produktene.

Tonede produkter kan ikke returneres hvis datoen for siste bruk er innen 6 måneder.

Hvis de nevnte betingelsene ikke er oppfylt, kan det oppstå tilfeller der varen mister all eller deler av sin verdi, og du vil ikke være kvalifisert til å få pengene tilbake.

Retur sendes til: Leveringsadressen for bestillingen din. Vennligst kontakt oss på 63 156 666 før du sender en klage tilbake. Når du returnerer varen, vennligst oppgi hva problemet er så detaljert som mulig.

 

Produkter, reservedeler og tjenester

Produkter og reservedeler som selges og leveres er nye og overholder dansk lov på leveringstidspunktet. LAKGRUPPEN selger og leverer reservedeler til et produkt i den grad vi kan bestille disse fra en tredjepart. Tjenester som LAKGRUPPEN selger og leverer i forbindelse med salg og levering av produkter eller reservedeler, som toning av våtprodukter, utføres håndverksmessig korrekt og overholder dansk lov på leveringstidspunktet.

Tilknyttede tjenester som LAKGRUPPEN selger og leverer i forbindelse med salg og levering av produkter eller reservedeler, som toning av maling, lakk eller lignende, utføres kunstig og overholder dansk lov på leveringstidspunktet.

 

Backorder / Ettersending

Ved kjøp av produkter som er utsolgt, eller merket som "ikke-lagervare", vil de gjenværende produktene bli sendt så snart som mulig. Alle varer som er på lager, vil bli sendt umiddelbart. I tilfelle av en ettersending, blir du kun belastet et beløp som tilsvarer forsendelsen. Restoppgjør skjer når du mottar din ettersending.

Når du bestiller varer, vil det vises om varen ikke er på lager eller merket som en ikke-lagervare. Din ordrebekreftelse vil også angi om din bestilling er ment for delvis levering. Skulle du ha bestilt én eller flere varer som viser seg å være utgått, vil du bli kontaktet så snart som mulig for å finne en erstatningsvare.

Price

Prisene vises i NO og oppdateres daglig. LAKGRUPPEN forbeholder seg retten til å endre priser uten forvarsel. Prisene som er oppgitt på nettstedet, er gyldige med mindre annet er avtalt. Det tas forbehold om prisfeil osv. som følge av leveringssvikt, skatteendringer, utsolgte varer, valutasvingninger, krig, terror, naturkatastrofer, force majeure og trykkfeil.

 

Payment

Vi aksepterer betaling med Visa, Mastercard og Maestro. Ingen kortgebyrer. Beløpet trekkes kun når varen sendes. Hvis du har bestilt flere varer, og en av varene er ettersendt, vil vi ikke trekke betaling for denne varen før den sendes.

 

Payment by debit card

Vi bruker Worldline/Bambora som betalingsgateway og innløser. Dette betyr at når du bestiller og betaler med kredittkort, utføres alle betalingstransaksjoner av Worldline, og ingen data om kredittkortet ditt kan nås av LAKGRUPPEN. All kommunikasjon er kryptert via en sikker tilkobling.

 

Payment by invoice

Avtale om betaling med faktura krever en egen kredittvurdering av vår finansavdeling. Fakturaer må betales slik at fakturabeløpet er tilgjengelig i henhold til avtalte forhold. Fakturaer sendes på e-post. Du må derfor ha en e-postadresse der fakturaer kan sendes. LAKGRUPPEN forbeholder seg retten til å eie produkter inntil full og endelig betaling er gjort. (f.eks. spektrometer). Hvis det er rimelig tvil om kundens betalingsevne, har LAKGRUPPEN rett til å redusere kreditt og kredittbeløp, kreve forskuddsbetaling eller kreve sikkerhet for fremtidige leveranser.

Hvis fakturaer ikke betales i tide av årsaker som LAKGRUPPEN ikke er ansvarlig for, har LAKGRUPPEN rett til å kreve renter på det forfalte beløpet på 1,5 % per måned fra forfallsdatoen og frem til betaling er foretatt. Videre påløper et gebyr på 236 NOK.

Hvis forfalte fakturaer ikke betales innen 14 dager etter mottak av skriftlig betalingsanmodning fra LAKGRUPPEN, har vi rett, i tillegg til renter, til å kansellere salget av produktene, reservedelene og/eller de tilknyttede tjenestene knyttet til forsinkelsen, kansellere salget av produkter, reservedeler og/eller tilknyttede tjenester som ennå ikke er levert til kunden, eller kreve forskuddsbetaling for dem, og/eller andre brudd på myndighet. Vi forbeholder oss retten til å selge inntil full betaling er mottatt.

  

Tilbud

Ethvert tilbud er gyldig i 10 dager fra tilbudets dato, med mindre annet er oppgitt i tilbudet. Hvis tilbudet ikke er datert, er det gyldig i 10 dager fra utsendelse. Aksept av tilbud som LAKGRUPPEN mottar etter utløpet av akseptperioden, anses ikke som gyldig med mindre vi varsler kunden om noe annet.

Valg av lov og verneting

Partenes handel er i alle henseender underlagt dansk lov. Enhver tvist som måtte oppstå i forbindelse med partenes handel, skal avgjøres av en dansk domstol.

 

Garanti

LAKGRUPPEN leverer produkter, reservedeler og tilhørende tjenester uten vesentlige feil og med mangler i design, materialer og utførelse i 24 måneder etter levering. For deler som er erstattet under garanti, er garantiperioden 3 måneder fra erstatning, dog maksimalt 24 måneder fra opprinnelig levering.

LAKGRUPPENs garanti dekker ikke slitedeler og feil forårsaket av: 1, vanlig slitasje. 2, lagring, installasjon, bruk eller vedlikehold i strid med selskapets instruksjoner eller generell praksis. 3, reparasjon eller endring utført av andre enn selskapet. 4, og andre forhold som selskapet ikke er ansvarlig for.

Hvis kunden oppdager en feil eller mangel i løpet av garantiperioden som kunden ønsker å påberope, må dette varsles til oss umiddelbart skriftlig. Hvis en feil eller mangel som kunden oppdager eller burde ha oppdaget, ikke varsles umiddelbart til oss skriftlig, kan den ikke gjøres gjeldende senere. Kunden må gi selskapet informasjon om en varslet feil eller mangel som selskapet ber om.

Innen rimelig tid etter at LAKGRUPPEN mottar varsel fra kunden om en feil eller mangel og undersøker kravet, vil selskapet varsle kunden om feilen eller mangelen dekkes av garantien. Kunden må sende defekte deler til selskapet på forespørsel. Kunden bærer kostnadene og risikoen for deler under transport til selskapet. Selskapet bærer kostnadene og risikoen for deler under transport til kunden hvis feilen eller mangelen dekkes av garantien.

Innen rimelig tid etter at LAKGRUPPEN har gitt varsel til kunden i henhold til pkt. 4 om at en feil eller mangel dekkes av garantien, vil selskapet avhjelpe feilen eller mangelen ved: (I) å erstatte eller reparere defekte deler, eller (II) sende deler til kunden for kundens egen utskifting eller reparasjon.

Kunden har ingen rettigheter ved feil eller mangler i produkter, reservedeler eller tilknyttede tjenester utover de som uttrykkelig er angitt ovenfor.

 

Ansvarsfraskrivelse

LAKGRUPPEN kan endre innholdet på denne siden når som helst. LAKGRUPPEN kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader som oppstår som følge av bruk av nettstedet eller, for den saks skyld, manglende tilgang til nettstedet. Vær oppmerksom på at visningen av varer på nettstedet kan avvike fra varens faktiske utseende. Bildene som vises er kun ment som veiledning. Derfor kan produktets faktiske utseende avvike fra illustrasjonen vist på nettstedet. Vi er ikke ansvarlige for mindre forskjeller i farger eller størrelser vist på nettstedet vårt. Dette anses ikke som en feil og vil derfor ikke utløse refusjon av kostnadene, verken i forbindelse med den opprinnelige forsendelsen eller ved retur.

 

Personvern

Vi samarbeider med en rekke andre selskaper som lagrer og behandler data. Selskapene behandler kun informasjonen på våre vegne og kan ikke bruke den til egne formål. Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi din informasjon tilstrekkelig beskyttelse. Les vår personvernpolicy her.

Website

Nettstedet eies og publiseres av: LAKGRUPPEN A/S Stenhuggervej 30 5230 Odense M Telefon: +45 8874 4000 E-post: [email protected]

MVA nr.: DK10020360

Vilkår og betingelser ble sist oppdatert 20. september 2022

 

How would you prefer to contact us?

We strive to be as responsive as possible.

Send a message

We'll get back asap

 

Call us

If you need to talk to us now

+45 8874 4000

Odense

Stenhuggervej 30

5230 Odense M

Danmark

Åpningstider

  • Mandag Mandag 08:00 - 16:00
  • Tirsdag 08:00 - 16:00
  • Onsdag -> Onsdag 08:00 - 16:00
  • Torsdag 08:00 - 16:00
  • Fredag 08:00 - 15:30
  • Lørdag Lukket
  • Søndag Lukket

Spesielle fridager og stengte dager

  • måndag 22 desember 2025
  • tysdag 23 desember 2025
  • onsdag 24 desember 2025
  • torsdag 25 desember 2025
  • fredag 26 desember 2025
  • måndag 29 desember 2025
  • tysdag 30 desember 2025
  • onsdag 31 desember 2025
  • torsdag 01 januar 2026
  • fredag 02 januar 2026